Як отримати і використати зворотний зв`язок
На тренінгах важливо постійно отримувати зворотний зв'язок як від учасників тренінгу, так і за допомогою спеціальних процедур оцінювання. Нижче наведено деякі вправи, які допоможуть вам у цьому.
♦ «Відкритай мікрофон». Завершуючи тренінг, дайте учасникам змогу висловити те, що вони думають.
♦ Запропонуйте продовжити фразу: «На цьому тренінгу я...» (усвідомила, що..., дізнався про те..,).
♦ Попросіть учасників проаналізувати свої очікування і по черзі висловитися, справдилися вони (повною мірою, частково), не справдилися чи виявилися недоречними.
♦ Зробіть „Карту вражень". Це може бути аркуш паперу десь у кутку кімнати, а під ним-клейкі папірці, на яких учасники напишуть те, що вони відчувають з приводу тренінгу.
♦ Після кількох перших тренінгів фахівці рекомендують провести коротке опитування: „Припинити. Почати. Продовжити". Роздайте учасникам по три слова як заголовки. Відтак нехай вони напишуть, що саме, на їхню думку, вам слід припинити, почати або продовжити робити. Це дасть змогу відкорегувати стиль вашої подальшої роботи.
♦ Тематичне оцінювання та оцінювання за процедурою „ДО" і „ПІСЛЯ" також дає зворотний зв'язок. Ви можете побачити об'єктивні результати своєї праці і врахувати їх у подальшій роботі.
|