Основы здоровья - Виховна робота
Меню сайту
Теми форуму
  • Как бросить курить... (0)
  • Управління освіти Чернівецької міської ради (0)
  • Притчі, оповідання, вірші на уроках з основ здоров`я (31)
  • Обмін досвідом "А я роблю так..." (3)
  • Руханки–вправи на зняття м’язового та емоційного напруження (22)
  • Вислови про здоров`я (16)
  • Погода

    Програма роботи класного керівника

    «Основи раціонального харчування»

     

    Пояснювальна записка

     

    Шкільні роки – час бурхливого росту, безупинного фізичного і розумового розвитку. Швидкий ріст, постійний рух, напружена розумова діяльність – усе це ставить перед організмом підвищені вимоги, спричинюючи  великі витрати енергії.

    Загальновідомий факт: рівень здоров’я людини на 50% залежить від умов та способу життя, на 20% - від генетичних факторів, ще на 20% – від екології навколишнього середовища і тільки на 10% – від медицини. Сучасна медицина зі своїм арсеналом у 12 тисяч медикаментів виявляється в багатьох випадках безсилою перед 10 тисячами захворювань, зареєстрованих у міжнародній класифікації. За даними ВООЗ, у той же час смертність від застосування медикаментів вийшла на друге місце у світі. Фахівці з раціонального харчування стверджують, що 80% нашого здоров’я, пов’язаного із способом життя, безпосередньо залежить від здорового харчування.

    Харчування є основною біологічною потребою людини. Уза­гальнюючи свої уявлення про роль харчування, видатний російсь­кий фізіолог І.П.Павлов зробив висновок, що «їжа уособлює со­бою життєвий процес в усьому його обсязі –  від найелементарні­ших фізіологічних властивостей організму аж до найвищих проявів людської натури».

    Неправильне харчування впливає на розвиток організму, зни­жує його захисні сили, може бути причиною багатьох хвороб. В.І. Смоляр вважає, що більше  половини випадків передчасної смерті (до 65 років) чоловіків і жінок в Україні зумовлена хвороба­ми, у виникненні яких харчування відіграє важливу роль.

     Школа – це оточення, де дитина проводить до 70% свого часу. Тому саме в школі повинні створюватися умови для нормального розвитку дитини та надаватися знання та навички з організації здорового життя. Різке погіршення побутових умов, порушення системи шкільного харчування, неповноцінний відпочинок, зниження рухової активності, зменшення щоденного фізичного навантаження, наслідки хімізації, неповноцінне харчування та інші несприятливі екологічні фактори неминуче призводять до росту дитячої захворюваності.

    У зв’язку з цим, мета  програми визначається так:

    створення єдиного інформаційного простору щодо гігієни харчування, як однієї з найважливіших складових здорового способу життя, формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров'я.

    Задачі: 

    §        Формування  в учнів сталої мотиваційної установки на здоровий спосіб життя ;

    §        Ознайомлення учнів з основними принципами раціонального харчування, спрямованими на збереження життя і зміцнення здоров'я;

    §        Формування в дітей відповідного ставлення до проблем харчування, стимулювання творчих підходів до самоосвіти, фізичного, психологічного та духовного самовдосконалення;

    §        Упровадження національних оздоровчих систем харчування;

    §        Формування навичок безпечної життєдіяльності щодо вживання в їжу окремих груп продуктів.

    Програма побудована на основі інтегрованого поєднання елементів знань щодо збереження і захисту життя та зміцнення здоров'я людини, спрямована на досягнення учнями здоров'язберігаючої, соціальної, загальнокультурної, інформаційної компетентностей.

    Результатом навчання має бути розвиток життєвих навичок учнів, зокрема, уміння прийняття рішень, критичного мислення, розв’язання проблем, зростання рівня культури харчування, покращення стосунків між всіма учасниками педагогічного процесу.

    Запорукою формування здорової особистості учня є взаємопорозуміння, взаємоповага, толерантність, творче співробітництво всіх учасників навчального процесу. Увага вчителя має бути зосереджена на проведені занять з використанням методів навчання, що ґрунтуються на активній участі всіх учнів: обговорення, мозковий штурм, рольові ігри, дискусії, творчі проекти, інтерв’ю, робота в групі, розв’язання проблеми тощо.

    Особливу увагу необхідно приділяти позитивній мотивації учнів не лише на вибір способу харчування, а й активну, щоденну й поступальну їх дію за правилами й вимогами зміцнення здоров'я, дотримуючись принципів раціонального харчування.

    Програма реалізовується через години спілкування в 1-12 класах ( дві години на рік). Теми розроблені з урахуванням вікових особливостей учнів, їх потреб, інтересів. Так, для учнів початкових класів акцент робиться на загальних принципах харчування, дотриманні правил гігієни, культурі харчування. Для учнів 5-9 класів більш актуальним стає розглядання тем, пов’язаних зі вживанням корисних чи некорисних продуктів ( кока-кола, чіпси, солоні горішки, пиво тощо). Старшокласникам пропонуються матеріали для розробки індивідуальних програм оздоровчого харчування, інформація про використання харчових продуктів для збереження здоров'я та краси.  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Корисні посилання
  • Міністерство освіти і науки України
  • Управління освіти Донецької обласної державної адміністрації
  • Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Освіта.ua
  • Костянтинівське міське управління освіти
  • Відео та музика для школи
  • Друзі сайту
  • Костянтинівська загальноосвітня школа № 1
  • Чутівська загальноосвітня школа
  • Костянтинівська загальноосвітня школа № 16
  • Костянтинівська загальноосвітня школа-інтернат № 1
  • Для учителя технологии, информатики, основ здоровья
  • Твое здоровье
  • Чернівецький освітній портал
  • Методичне об'єднання вчителів початкових класів
  • Календар
    «  Лютий 2017  »
    ПонВвСерЧтПтСбНд
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728