Основы здоровья - Поняття тренінгу
Меню сайту
Теми форуму
  • Как бросить курить... (0)
  • Управління освіти Чернівецької міської ради (0)
  • Притчі, оповідання, вірші на уроках з основ здоров`я (31)
  • Обмін досвідом "А я роблю так..." (3)
  • Руханки–вправи на зняття м’язового та емоційного напруження (22)
  • Вислови про здоров`я (16)
  • Погода

    Поняття тренінгу

     

    Що таке тренінг.

     

    Тренінг – це форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між собою і з учителем.

    Тренінг є ретельно спланованим процесом надання чи поповнення знань, відпрацювання умінь і навичок, зміни чи оновлення певних ставлень, поглядів і переконань. Отже, у педагогіці співробітництва і розвивального навчання тренінг – це:

    1.     Нові підходи (співпраця, відкритість, активність, відповідальність).

    2.     Нові знання (інтенсивне засвоєння, уточнення).

    3.      Позитивні цінності, ставлення, ідеали).

    4.     Нові уміння і навички (ефективної комунікації, самоконтролю, лідерства, роботи в команді, уміння надавати й отримувати допомогу, аналіз ситуацій і прийняття рішень.

            Ви можете провести мозковий штурм, спільно з учасниками називаючи ознаки тренінгу. Вони можуть сказати, що:

    «Тренінг не схожий на уроки».

    «Тренінг – це те, що відбувається у школі».

    «На тренінгу учні не сидять за партами».

    «На тренінгу немає жорсткої дисципліни».

    «На тренінгу всі добровільно дотримуються правил».

    «Тренінг – це те, що відбувається під керівництвом тренера».

    «На тренінгу можна на рівних спілкуватися з тренером».

    «На тренінгу можна багато чого навчитися».

    «На тренінгу не треба вчитися».

    Ці думки на перший погляд є суперечливими. Однак усі вони яскраво характеризують процеси, що відбуваються на тренінгу. Адже хоча тренінг є формою організації навчального процесу, він не схожий на класичні уроки.

    На тренінгу втрачають силу багато правил, яких учні звикли дотримуватися в школі (вставати, коли відповідаєш; сидіти за партами; не пересідати). Однак ця форма роботи має свої правила. Перше з них – учасники самі виробляють і беруть добровільне зобов’язання дотримуватися певних правил (не запізнюватися, не перебивати, бути доброзичливим, толерантним, активним).

    Учні справді не сидять за партами, вони сідають півколом або колом, щоб добре бачити одне одного і вчителя, який сидить поруч.

    Педагог, якого найчастіше називають тренером, не домінує, а лише спрямовує діяльність групи. Для цього, наприклад, існує правило, що на тренінгу всі звертаються один до одного на ім’я. це допомагає налагодити контакт з групою й усунути психологічні бар’єри.

    Тренінг як форма педагогічного впливу передусім передбачає використання активних методів групової роботи (наприклад, рольових ігор).

    Саме тому тренінги дуже подобаються дітям і створюють у них відчуття свята, хоча під час їх проведення можна навчитися і збагнути набагато більше, ніж під час класичного уроку.

    Структура тренінгу
     

    Тренінг має певну структуру (див. малюнок).

    Вступна частина тренінгу передбачає вирішення таких завдань:

    ·                     оцінка рівня засвоєння матеріалу попереднього тренінгу (отримання зворотного зв’язку). Зазвичай це відбувається у формі опитування (що найбільше запам’яталося чи сподобалося на минулому тренінгу) або перевірки домашнього завдання;

    ·                     актуалізація теми поточного тренінгу і виявлення очікувань;

    ·                     створення доброзичливої і продуктивної атмосфери (цей етап називають загальним терміном «знайомство». Він проходить у формі самопрезентації  чи взаємопрезентації учасників тренінгу;

    ·                     підтримання демократичної дисципліни у формі прийняття, уточнення або повторення правил групи. 

    Основна частина тренінгу – кілька тематичних завдань у поєднанні з вправами на зняття м’язового і психологічного напруження.

    В основній частині тренінгу іноді виділяють теоретичний і практичний блоки. Проте цей поділ є досить умовним. Адже знання (як уміння та навички) на тренінгу здобуваються у процесі виконання практичних завдань (міні-лекції у формі бесіди, презентації, взаємонавчання, робота в групах).

    Заключна частина тренінгу охоплює:

    ·                     підведення підсумків;

    ·                     отримання зворотного зв’язку за тематикою поточного тренінгу;

    ·                     релаксацію і процедури завершення тренінгу.

     

     

    Зміст тренінгу

     

    Форма проведення тренінгу має суттєве значення, однак головним є його зміст. Щоб реально вплинути на свідомість і поведінку учнів, зміст тренінгу повинен:

    ·                     бути ретельно спроектованим;

    ·                     максимально наближеним до потреб і проблем учасників;

    ·                     враховувати рівень їх актуального розвитку і завдання найближчого розвитку;

    ·                     орієнтуватися на формування цінностей, знань, умінь і навичок, які є основою позитивної поведінки;

    ·                     обговорювати делікатні теми не ізольовано, а в контексті інших важливих проблем.

    Корисні посилання
  • Міністерство освіти і науки України
  • Управління освіти Донецької обласної державної адміністрації
  • Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Освіта.ua
  • Костянтинівське міське управління освіти
  • Відео та музика для школи
  • Друзі сайту
  • Костянтинівська загальноосвітня школа № 1
  • Чутівська загальноосвітня школа
  • Костянтинівська загальноосвітня школа № 16
  • Костянтинівська загальноосвітня школа-інтернат № 1
  • Для учителя технологии, информатики, основ здоровья
  • Твое здоровье
  • Чернівецький освітній портал
  • Методичне об'єднання вчителів початкових класів
  • Календар
    «  Січень 2017  »
    ПонВвСерЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031