Урок 11. 5 клас.Права та обов`язки щодо збереження й зміцнення здоров`я учнів.
Мета: Ознайомити учнів з основними документами, що визначають і захищають права дітей у нашій країні, у світі. Пояснити можливість користуватися своїми правами, формувати усвідомлений підхід до використання обов’язків. Розвивати навички логічного мислення, вміння висловлювати свої думки.
Обладнання: глобус, клейкі папірці, картки з завданнями, плакати «Права дитини».
Хід уроку.
І. Вступна частина. 1. Робота в колі (5 хвилин). Діти по черзі кажуть, які обов’язки вони виконують у родині. Усі хором підтримують: «Молодець!».
2. Вступне слово тренера по розділу «Соціальна складова здоров’я» (2 хвилини). 3. Виявлення очікувань (5 хвилин). Учні пишуть на клейких папірцях, що вони хочуть отримати під час вивчення нової теми, і прикріплюють їх на глобус. 4. Бесіда, актуалізація теми (2 хвилини): - як ви думаєте, навіщо люди вигадують різні правила, норми, закони? - чому люди не можуть чинити, як їм заманеться?
ІІ. Основна частина.
1. Мозковий штурм : «Яких правил необхідно дотримуватися у школі?» (5 хвилин). - діти називають правила, тренер записує. - оберіть 2-3 правила і запитайте, для чого вони існують. 2. Руханка «Ковпак» (2 хвилини).
3. Повторення правил роботи на тренінгу (3 хвилини). Для чого існує кожне з цих правил? 4. Інформаційне повідомлення: «Права дитини» (підручник § 6, стор. 60-61) (2 хвилини). 5. Робота в групах (15 хвилин) - об’єднання в групи за назвами океанів - учасники отримують завдання зобразити права дитини за допомогою пантоміми, використовуючи запропоновані тренером плакати - кожна група презентує свою роботу, а інші учасники намагаються відгадати, яке право було показано
- обговоріть випадки, коли діти допомагали реалізовувати свої права іншим дітям (навчив когось кататися на велосипеді – допоміг реалізувати право на всебічний розвиток)
- обговоріть випадки порушення прав дітей. Почніть з літературних персонажів. - обговоріть, які права дитини найважче реалізовувати в Україні і чому?
ІІІ. Заключна частина. 1. Зворотній зв’язок (3 хвилини). Продовжити фразу: «Сьогодні на тренінгу я зрозумів, що правила потрібні для того, щоб…»
2.Прощання (1 хвилина). Усім взятися за руки і тричі потиснути їх.
|