Основы здоровья - Знайомство — одна з ключових вправ тренінгу.
Меню сайту
Теми форуму
  • Как бросить курить... (0)
  • Управління освіти Чернівецької міської ради (0)
  • Притчі, оповідання, вірші на уроках з основ здоров`я (31)
  • Обмін досвідом "А я роблю так..." (3)
  • Руханки–вправи на зняття м’язового та емоційного напруження (22)
  • Вислови про здоров`я (16)
  • Погода
                                              Знайомство  —  одна з  ключових  вправ тренінгу. 
    Знайомство  — це  одна з  ключових  вправ.  Її проводять  не  лише  із  незнайомою групою людей, а й з тими, хто давно знає одне одного. Радимо проводити знайомство на початку кожного тренінгу.

      Групу незнайомих людей можна познайомити, об'єднавши їх у пари і запропонувавши дізнатися за п'ять хвилин якомога більше одне про одного (ім'я, де навчаються або працюють, хобі, щось цікаве з біографії). Відтак учасники по черзі представляють своїх партнерів у вигляді позитивної реклами.

    Вправа «Хто я?» також найбільше підходить для першого знайомства, сприяє створенню зацікавленої та доброзичливої атмосфери. На аркушах паперу напишіть цифри від 1 до 5 і п'ять разів дайте відповіді на запитання: «Хто я?». Візьміть до уваги риси характеру, почуття, інтереси. Наприклад: «1. Я веселий; 2. Я люблю читати...». Відтак пришпиліть аркуші собі на груди і починайте ходити і читати, що написали інші учасники тренінгу. в На великому аркуші паперу запишіть свої імена і розкажіть, чому вас так назвали (або чому воно вам подобається).

      Вправа «Снігова куля» Перший учасник називає своє ім'я. Наступний — спочатку це ім'я, а потім своє. Третій називає два попередніх, а відтак своє. Четвертий і решта учасників називають три попередніх імені і своє.

    Для цього варіанта потрібен клубок ниток, який учасники кидають один одному в довільному порядку. Той, хто упіймав клубок, розповідає щось про себе. Потім павутиння, що утворилося, розплутують у зворотному порядку, називаючи ім'я учня, якому кидають клубок. Цю вправу можна виконувати з м'ячиком.

       Продовжити фразу: «Мій друг (мій тато, моя вчителька) сказав би про мене...». Мета — відпрацювання навичок рефлексії (оцінювання себе з позицій інших людей).

    Ця вправа розвиває креативність, сприяє самоусвідомленню і підвищенню самооцінки. Запишіть свої імена у стовпчик і навпроти кожної літери — слово, яке починається з неї і характеризує вас з кращого боку. Наприклад, ВІКТОР:

    В — вольовий
    І – ініціативний
     
    К — красномовний
    Т –
    терплячий

    О — оригінальний

         Р— рішучий.

    По черзі зачитайте написане. Під час виконання цієї вправи пам'ятайте правило «Не   критикувати».   Навіть   якщо   не   надто   старанний   учень   назвав   себе працьовитим, не критикуйте його і не дозволяйте сміятися з нього іншим.

         Якщо учасники давно знають один одного, попросіть їх розповісти кумедний випадок зі свого життя або те, що найбільше запам'яталося з дитинства, про свою родину, найкращого друга, улюблену книгу, фільм. Можна запропонувати продовжити фразу: «В людях я найбільше ціную те...» або «Моє життєве кредо — це...».

         Вправа «Мій портрет у промінні сонця». Мета — підвищення самооцінки, налаштовування на успіх. Учасникам роздають аркуші паперу, на яких вони малюють сонце з багатьма промінчиками. На промінцях треба написати свої позитивні якості (добрий, розумний). Найкраще проводити цю вправу перед контрольною.

         Вправ «Що моя річ знає про мене». Узяти будь-яку свою річ і від її імені розповісти щось про себе.

         Продовжити фразу: «Якби я був їжею (новорічним подарунком, природним явищем, запахом, меблями, деревом, квіткою...), то був би...» і пояснити чому.

          Через деякий час, коли в колективі запанує доброзичлива атмосфера, ви можете запропонувати учасникам відкрити себе з іншого боку. Для цього пограйте у гру «Кошик ля сміття». Скажіть, що люди є неповторними особистостями. Але не досконалими. Кожен хотів би щось змінити у собі: рису характеру, звичку, іншу ваду. Запропонуйте учасникам продовжити фразу: «Я хотів би викинути у кошик для сміття...»

          Вправа «Портрет класу». Учасники малюють свої асоціації на аркушах паперу. Прикріпивши їх до стіни, отримаєте груповий «портрет» класу.

          Гра «Впізнай, хто це». Один учасник виходить, а решта домовляються, про кого говоритимуть. Потім запрошують того, хто вийшов, стати в центрі кола. Учасники дають характеристику одному з товаришів (наприклад, «ця людина любить подорожувати, вона має вдома собаку, її улюблена квітка троянда...»), а той, хто в колі, намагається вгадати, про кого йдеться.

          Вправа «Острів». На дошці малюють шість островів з написами: «дружба», «любов», «здоров'я», «родина», «слава», «багатство». Учасники пишуть свої імена на клейких папірцях і «оселяються» на певному острові, пояснюючи свій вибір. Мета — усвідомлення цінностей. Цю вправу найкраще проводити під час пояснення переваг духовних цінностей над матеріальними. Однак слід уникати моралізаторства, оскільки це може дати зворотний ефект.

      Вправа «Мені у житті щастить». Усі сидять в колі. Тренер пропонує учням розповісти про ті моменти їхнього життя, коли їм пощастило. Почати розповідь треба вловами: «Мені у житті щастить...». Мета — розвиток позитивного мислення, налаштування на успіх.

      Вправа «Ти подобаєшся мені». Учасники об'єднуються в пари, стають обличчям одне до одного, беруться за руки і ведуть діалог:

         Ти подобаєшся мені.

         Чому?

         Ти подобаєшся мені, тому що...

    І називають одну характерну рису, що подобається у партнерові. Потім міняються ролями.

    Вправа «Дружні долоньки». Роздайте учасникам аркуші паперу. На них діти обводять свої долоньки і у верхньому кутку пишуть свої ініціали. Аркуші з долоньками пускають по колу, щоб інші могли написати щось хороше про того, чия долонька.

      Вправа  «Ти - молодець». Мета — підвищення самооцінки, отримання підтримки групи. Усі стоять у колі, один виходить у центр, називає своє ім'я і те, що він любить чи вміє добре робити («я люблю танцювати» або «я вмію робити шпагат»). У відповідь усі промовляють: «Ти — молодець!» і піднімають вгору великий палець.

     

     

    Корисні посилання
  • Міністерство освіти і науки України
  • Управління освіти Донецької обласної державної адміністрації
  • Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Освіта.ua
  • Костянтинівське міське управління освіти
  • Відео та музика для школи
  • Друзі сайту
  • Костянтинівська загальноосвітня школа № 1
  • Чутівська загальноосвітня школа
  • Костянтинівська загальноосвітня школа № 16
  • Костянтинівська загальноосвітня школа-інтернат № 1
  • Для учителя технологии, информатики, основ здоровья
  • Твое здоровье
  • Чернівецький освітній портал
  • Методичне об'єднання вчителів початкових класів
  • Календар
    «  Лютий 2017  »
    ПонВвСерЧтПтСбНд
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728