Мета: Визначити обов’язки членів родини щодо збереження і зміцнення здоров`я. Визначити обов’язки учнів стосовно інших членів родини. Вчити діяти при порушеннях прав дитини. Розвивати соціальну, діяльнісну компетентність, уяву про взаємозв’язок індивідуального та сімейного здоров’я.
Обладнання: аркуші паперу, маркери, картки-завдання.
Хід уроку.
І. Вступна частина.
1. Зворотній зв'язок (5 хвилин). Виставка малюнків учнів «Країна «Що хочу , те й роблю!»». Учні коментують свої роботи.
2. Нагадування правил (2 хвилини). Встановити взаємозв’язок між правилами поведінки на тренінгу й правилами поведінки в сім’ї.
3. Робота в колі (5 хвилин). Гра «Асоціації» - продовжити фразу «Моя сім’я - …».
ІІ. Основна частина.
1. Робота з підручником (О.І.Бойченко «Основи здоров’я», § 7, стор. 63) (3 хвилини).
2. Руханка «Сімейка Адамсів» (5 хвилин).
3. Слово вчителя (3 хвилини). У статті 5 Конвенції ООН із захисту прав дитини говориться, що батьки, які, згідно із законом, відповідають за дитину, повинні належним чином керувати нею. У батьків є влада над дітьми. Влада – це можливість впливати на поведінку людей за допомогою яких-небудь засобів – волі, авторитету, закону тощо. Батьки найчастіше використовують свою владу над дитиною для забезпечення її всебічного розвитку та сприятливих умов життя, бо не тільки відповідають за своїх дітей, але й люблять їх.
4. Колективне обговорення (3 хвилини):
- як ваші батьки використовують свою владу над вами;
- чи завжди вам це подобається;
- яке втручання батьків в ваше життя вам найбільш неприємне.
5. Робота в групах (12 хвилин). Гра «Я – мама», «Я – тато».учням пропонуються ситуації, де вони виступають у ролі батьків і мають довести правильність своєї позиції та дій.
- син дуже пізно зібрався погуляти на дворі, а батьки не пускають;
- дочка почала зловживати косметикою, а мама не дозволяє;
- син відмовляється вмиватись і чистити зуби вранці та ввечері;
- дочка вмовляє подивитись пізно ввечері фільм;
- діти не хочуть вчасно робити уроки.
ІІІ. Заключна частина.
1. Зворотній зв'язок ( 6 хвилин). Учні по черзі розповідають про свої обов’язки стосовно членів своєї родини. Наприклад, не галасувати, якщо хтось ліг відпочивати, не заважати працювати чи робити уроки тощо.
Висновок: не тільки батьки зобов’язані піклуватися про членів своєї родини, але й діти повинні надавати родині допомогу.
2. Прощання (1 хвилина). Учні беруться за руки й промовляють : «Ми – молодці!».