Меню сайту
Теми форуму
  • Как бросить курить... (0)
  • Управління освіти Чернівецької міської ради (0)
  • Притчі, оповідання, вірші на уроках з основ здоров`я (31)
  • Обмін досвідом "А я роблю так..." (3)
  • Руханки–вправи на зняття м’язового та емоційного напруження (22)
  • Вислови про здоров`я (16)
  • Погода
                                                            Домовленість про правила
     

    Для результативного і ефективного тренінгу важливо досягнути двох, на перший погляд, несумісних цілей. З одного боку, треба створити атмосферу відкритості, розкутості й дружнього спілкування, а з іншого – забезпечити демократичну дисципліну, тобто свідоме виконання певних правил, зрозумілих і добровільно прийнятих усіма учасниками. З огляду на це на першому ж тренінгу треба встановити правила. П’ятикласникам найкраще запропонувати готовий набір правил, детально пояснивши значення кожного з них. Старші підлітки можуть розробити власні правила, зосередивши увагу на наведених вами аспектах.

     

    ☺ Приходити вчасно.  Це правило допомагає не лише на тренінгах. обговоріть, як почувається той, хто запізнюється на урок чи важливу зустріч, і той, хто чекає на нього? Висновок: пунктуальність корисна для здоров’я.

     ☺ Говорити коротко – висловлюватись лаконічно.


       ☺ Говорити по черзі –
    не перебивати, уважно слухати інших.

    ☺ Бути доброзичливими – ставитися доброзичливо до інших учасників поважати їхні почуття.

    ☺ Зберігати таємниці – не обговорювати за межами групи ті моменти особистого життя, які стали відомі на тренінгу.

    ☺ «Тут і тепер» - зосередитися на тому, що учасники відчувають і думають у даний момент, а не взагалі й колись.

    ☺ «Кожна думка має автора» - і на тренінгах, і в житті треба уникати висловлювань на зразок: «Більшість людей вважає…», «Ніхто не зрозуміє…», а використовувати «Я-повідомлення» чи посилання на автора: «Я думаю…», «Моя мама сказала…».


     ☺ Бути толерантними –
    не критикувати, поважати право учасників мати погляди, відмінні від поглядів інших.

     

    Ви можете художньо оформити правила на плакаті, записавши їх у вигляді сонячних променів чи на пелюстках квітки. На кожному наступному тренінгу варто у певній формі повторювати правила, звертаючи увагу на те, які з них було виконувати легко, а які – складно. На останньому тренінгу розріжте плакат з правилами на «пазли» і зберіть його.

    Шестикласникам ( особливо якщо учні навчаються за тренінговими методиками не перший рік) краще розробити власні правила.

    Для правил вам знадобляться великий аркуш паперу ( 1×2м ) і кольорові фломастери або маркери.

    1. покладіть папір на підлогу і запропонуйте одному учню лягти на цей папір, а другому – обвести маркером контур його тіла.
         2. якщо немає великого аркуша, можна намалювати умовну фігуру ( або просто коло, контур школи, яблука тощо ).

    3. Ця фігура уособлюватиме вашу групу і кожного окремого учасника. Придумайте для неї ім’я.

    4. Запропонуйте учням подумати і назвати одним-двома словами ті якості, почуття і стилі поведінки, які вони вважають корисними для успішної роботи в групі ( наприклад, повага, співробітництво, відкритість, доброзичливість, толерантність, уміння слухати ). Запишіть їх різнокольоровими маркерами усередині фігури.

    5.  Відтак запропонуйте подумати над тим, що заважає людям відчути себе командою ( перебивати, сперечатися, ображати…) запишіть це за межами фігури.

    6. Розмістіть малюнок на видноті і звертайтеся до нього щоразу, коли у цьому буде потреба.

     

    Вправа «Рецепт хорошої групи»

    Вправа, за допомогою якої учасники з’ясують, що важливо для злагоди в групі.

    Приготуйте до тренінгу рецепт якоїсь страви. У ньому має бути вказано необхідні інгредієнти й описано сам процес приготування. Наприклад, рецепт узвару:

     

    Узвар

    ·       1 кг сухофруктів ( яблук, груш, чорносливу);

    ·       Цукор за смаком;

    ·       3 літри води.

    Сухофрукти добре помити. Покласти в киплячу воду. Варити 15 хвилин. Додати цукор за смаком. Пити охолодженим.

    1.     Утворіть 3-4 групи.

    2.     Запропонуйте групам визначити інгредієнти, необхідні для хорошої групи, і записати «рецепт» її «приготування». За необхідності навести приклад.

     

    Хороша група

    ·       1 кг активності;

    ·       5 літрів доброзичливості ;

    ·       1 склянка поваги;

    ·       Гумор за смаком.

    Узяти тридцять учнів, добре вимити, очистити від образ і розчинити у доброзичливості. Змішати з активністю, додати склянку поваги й дрібку гумору, злегка підігріти.

     

    Корисні посилання
  • Міністерство освіти і науки України
  • Управління освіти Донецької обласної державної адміністрації
  • Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Освіта.ua
  • Костянтинівське міське управління освіти
  • Відео та музика для школи
  • Друзі сайту
  • Костянтинівська загальноосвітня школа № 1
  • Чутівська загальноосвітня школа
  • Костянтинівська загальноосвітня школа № 16
  • Костянтинівська загальноосвітня школа-інтернат № 1
  • Для учителя технологии, информатики, основ здоровья
  • Твое здоровье
  • Чернівецький освітній портал
  • Методичне об'єднання вчителів початкових класів
  • Календар
    «  Квітень 2017  »
    ПонВвСерЧтПтСбНд
         12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930