Основы здоровья - Руханки
Меню сайту
Теми форуму
  • Как бросить курить... (0)
  • Управління освіти Чернівецької міської ради (0)
  • Притчі, оповідання, вірші на уроках з основ здоров`я (31)
  • Обмін досвідом "А я роблю так..." (3)
  • Руханки–вправи на зняття м’язового та емоційного напруження (22)
  • Вислови про здоров`я (16)
  • Погода

     

                                                      Руханки - вправи на зняття м`язового напруження
     

    Чи знаєте ви, що солдат на варті стомлюється більше, ніж у поході? Це тому, що його тіло тривалий час перебуває у нерухомому стані. Отже, не забувайте про вправи на зняття м’язового напруження, які ще називають енергейзерами або руханками. Ось кілька вправ, які можна використати на тренінгах.

    ·       Учасники стають у коло, а тренер каже: «Саймон сказав: « Зроби так» і показує певний рух ( присісти, поплескати в долоні, підняти ногу, покрутитися, підскочити, виконати танцювальний рух ). Решта повторюють за ним. Відтак наступний учасник каже: «Саймон сказав: «Зроби так», показує інший рух і так далі по колу.

    ·       Вправа «Ураган для тих…». Для цієї вправи приберіть зайві стільці. Усі сидять, а тренер стоїть ( йому не вистачає стільця ). Він каже: «Ураган для тих, хто народився весною». Усі, хто народився в цю пору року, встають зі свого місця і намагаються сісти на інше. Той, кому не вистачило стільця, стає ведучим і каже: «Ураган для тих, у кого довге волосся ( коротке волосся, хто любить ходити до школи, бачив море, любить солодке…)».

    ·       Кожен обирає собі тварину і протягом хвилини імітує її голос ( гавкає, рохкає, свистить ) і рухи ( стрибає, бігає, махає крилами ). Вправу припиняють за командою тренера.

    ·       Тренер пропонує учасникам заплющити очі і вишикуватися в шеренгу за зростом.

    ·       Тренер промовляє, а учасники імітують рухами: «Море хвилюється, раз. Море хвилюється, два. Море хвилюється, три. Кумедна фігура на місці  замри!»  Усі завмирають у кумедних положеннях. Тренер обирає найкумеднішу фігуру. Це – новий ведучий. Він повторює слова тренера ( спортивна, ледача, грайлива, сидяча, лежача фігура ).

    ·       «Тостери-грінки». Учасники об’єднуються в трійки. Двоє беруться за руки і стають тостером. Один заходить всередину. Він – грінка. За командою «тостер» тостери міняються місцями. За командою: «грінка» грінки міняються місцями. За командою «грінка готова» грінки підстрибують на місці.

    ·        «Будинки – господарі – землетрус». Учасники об’єднуються в трійки. Двоє беруться за руки і стають будинком. Один заходить у середину. Він - господар. За командою «Будинок» будинки міняються місцями. За командою «Господар», господарі міняються місцями. За командою «Землетрус» усі міняються місцями.

    ·       Вправа «Футбол». Стати в коло, нахилитися. Ноги поставити так, щоб вони торкалися ніг сусідів. Руки – «воротар», ними треба захищати «ворота» ( простір між ногами ). Мета – забити м’яч у ворота іншого і не пропустити його у власні. Пропускаєш гол – прибираєш одну руку, ще один гол – виходиш з гри.

    ·       Руханка «Буратіно». Стати в коло. Розповідати вірш, імітуючи рухи:
    Буратіно потягнувся,
    Раз нагнувся, два нагнувся.
    Руки в сторони розвів -
    Мабуть ключик загубив.
    А щоб ключик відшукати,
    Треба нам навшпиньки стати.

    ·       Вправа «Погода в Занзібарі». Стати в коло, повернутися направо і йти, повторюючи рухи за тренером:
     «У Занзібарі гріє сонечко ( гладити по плечах того, хто йде попереду), дме легкий вітерець (провести пальцями по спині). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик (стукати пальцями), здійнявся вітер (терти спину), почалася злива (енергійно стукати пальцями по спині), град (кулаками). Але що це? Буря вщухає (усе в зворотному порядку). Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на дрібненький вітерець. У Занзібарі знову сонечко».
    Можна продовжити гру, розвернувши учасників на 180° і запропонувати тим, хто стояв позаду:
     «А в Україні холодно. Коли виходиш на вулицю, мороз хапає за щоки (щипати за щоки), за вуха (масажувати вуха), пробирається під куртку (щипати спину), мерзнуть ноги (тупотіти ногами). Та коли заходиш у дім, стає тепліше, пощипують вуха, щоки (терти вуха, щоки). Поступово зігріваєшся, розслаблюєшся (гладити по плечах, спині)».

    ·       «Розплутати змію». Один учасник виходить з приміщення. Інші беруться за руки, утворюючи ланцюжок – «змію». Під час заплутування можна переступати через зімкнені руки, підлазити під них. Той, хто за дверима, повинен розплутати «змію». Можна підказати, що в неї є голова і хвіст.

    ·        Гра-розминка «Ми йдемо полювати на лева». Учасники стають в коло один за одним. Тренер промовляє слова, які супроводжуються певними рухами, а всі повторюють за ним:
     «Ми йдемо полювати на лева! (впевнений хід по колу).
     Не боїмося нікого! (заперечу вальні рухи руками).
     Ой, а це що? Це болото! Чав! Чав! Чав! (хід, високо піднімаючи коліна).
     Ой, а це що? Це море! Буль! Буль! Буль! (імітація плавання)
     Ой, а це що? Це поле! ТУП! ТУП! ТУП! (гучне тупотіння)
     Ой, а це що? Такий великий, такий пухнастий, такий м’якенький (показують , який)
     Ой, так це ж лев! (показують, як злякалися, далі рухи повторюються)
     Побігли додому! Через, поля! ТУП! ТУП! ТУП!
     Через моря! Буль! Буль! Буль!
     Через болото! Чав! Чав! Чав!
     Побігли додому! Двері зачинили! Які ми молодці! Які ми хоробрі (показують мімікою). Похвалимо себе (погладжують себе по голові).

    ·       «Встав слово». Усі сидять у колі і кидають один одному м’яч. Той, хто кидає називає іменник, а той, хто ловить – підходяще дієслово (наприклад, м’яч летить сонце світить).

    ·       Вправа «Австралійський дощ». Учасники стають у коло. Тренер каже: «Друзі, чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Якщо ми будемо уважними, то почуємо, який він. Я показуватиму рухи, а ви повторюватимете їх:
     - В Австралії піднявся вітер (терти долоні).
     - Починає накрапати дощ (клацання пальцями).
     - Дощ посилюється (почергове плескання по грудях).
     - Починається справжня злива (плескання по ногах).
     - А ось гроза, справжня буря (тупотіння ногами).
     - Але що це? Буря почала вщухати (плескання по ногах).
     - Злива перетворюється на дощ (плескання долонями по грудях).
     - Рідкі каплі падають на землю (клацання пальцями).
     - Вщухає вітер (терти долоні).
     - З’являється сонечко (руки догори).

    ·       Вправа «Кучугура снігу». Учасники промовляють за тренером «лічилочку», показуючи те, про що в ній говориться, три рази: перший раз – на сусідові справа, другий – на сусідові зліва, третій – на собі:
    Смотри, какой большой сугроб!
    Вот это у сугроба лоб.
    Вот это уши, это – нос!
     «Кто ты?» - задай ему вопрос.
     Он скажет: «Здравствуйте, я лев!»

    ·       Вправа «Ковпак». Тренер пропонує повторювати за ним: «Ковпак ти мій трикутний. Трикутний ти мій ковпак. А якщо не трикутний, то це не мій ковпак».
    Відтак він пропонує повторити сказане, але замість слова «ковпак» двічі поплескати себе по голові, не вимовляючи цього слова. Потім заміняють жестами інші слова. Слово «трикутний» показують, роблячи трикутник пальцями. Слово «не» - відповідний рух голови, а замість слів «це», «ти», «мій» показують пальцем на щось, на когось, на себе. Зупинить гру на етапі, коли діти починають припускати багатьох помилок. Відзначте тих, хто виконував вправу найкраще.

    ·       Вправа «Слон». Стати в коло, ноги на ширині плечей. Нахилити голову вліво так, щоб вухо торкнулося плеча. Підняти ліву руку і дуже повільно виписувати нею велику лежачу вісімку (знак безкінечності).очима стежити за кінчиками пальців. Зробити 5 разів. Опустити руку. Нахилити голову до правого плеча і повторити вправу.

    ·       Вправа «Сплетені руки». Сісти зручно, покласти ногу на ногу. Переплести кисті рук і покласти долоні одна навпроти одної. Переплести пальці. Вивернути схрещені руки всередину і вгору так, щоб вони опинилися на рівні грудей. Відчувається певне напруження в пальцях, зап’ястках і м’язах рук. Це означає, що мозок отримує потрібні сигнали. У такій позі нервова система має можливість заспокоїтися.

    ·       Вправа «Цивільна оборона». Учні ходять по класу, коли пролунає сигнал цивільної оборони («Увага! Увага! На місто напали динозаври (печерні леви, гіпопотами…)!»), усі мають зібратися тісною групою, сховавши всередину «жінок» і «дітей», і разом сказати: «Дамо відсіч динозаврам (печерним левам, гіпопотамам…)!» умовними жінками й дітьми можуть бути дівчата, невисокі на зріст хлопці, або, високі, блондини чи темноволосі (кожного разу змінювати ознаки).

    ·       Вправа «Дзиґа». Вихідне положення: стати на безпечній відстані одне від одного – так, щоб можна було кружляти з розкинутими руками. Ця вправа особливо ефективна, якщо під час обертання наспівувати протяжний звук «і-і-і». він діє на мозок, як своєрідний акустичний вітамін С. якщо під час обертання у когось запаморочилась голова – це означає, що він обертається надто швидко. Треба сповільнити рух, а відтак обернутися кілька разів у протилежному напрямку.

    ·       Вправа «220». Учні за командою тренера починають рахувати від 1 до 220 (десятками). Спочатку шепотом, дуже тихо, дедалі голосніше. Максимальна громкість досягається, коли рахунок дійде до 220. Після цього всі замовкають. Ця вправа знімає напруження, налаштовує на працю.

    ·       Вправа «Варенички». Учні стають у коло і повторюють слова і рухи за тренером. «Просіяли борошно (рух руками вліво-вправо). Замісили тісто (кулаком по долоні). Зробили «ковбаску» (потерти долоні). Порізали «ковбаску» (відповідні рухи руками). Зліпили варенички (натиснути на вуха).

    ·       Віршовані руханки. Тренер промовляє, а діти повторюють за ним тільки рухи.
    Травичка низенька-низенька,
    Дерева високі-високі,
    Вітер дерева колише-гойдає,
    То вліво, то вправо їх відхиляє.
    Птахи летять-відлітають.
                       ***
    Ми берізки і кленці,
    В нас тоненькі стовбурці.
    Ми в стрункі стаєм рядки,
    Випрямляємо гілки.
    Ледь зіп’явшись з корінців,
    Дістаєм до промінців.
    Ми стискаєм їх в огонь
    В зелені своїх долонь.
    Хилять свіжі вітерці
    Вправо-вліво стовбурці.
    Ще й верхівки кожен ряд
    Нахиляй вперед-назад.
                       ***
    Йшли ведмедики малі,
    Нахилились до землі.
    Потім встали , руки вбоки,
    І зробили три підскоки.
    Потім розминали плечі:
    Руки вгору, опустили
    І на стільчик тихо сіли.
                       ***
    Вітер дме нам у лице,
    Захиталось деревце.
    Вітерець все тихше, тихше,
    Деревце все вище, вище!
    Дерева високі-високі,
    Травичка низенька-низенька,
    Вітер дерева колише-гойдає,
    Діти на місце тихенько сідають.

         

     

    Корисні посилання
  • Міністерство освіти і науки України
  • Управління освіти Донецької обласної державної адміністрації
  • Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Освіта.ua
  • Костянтинівське міське управління освіти
  • Відео та музика для школи
  • Друзі сайту
  • Костянтинівська загальноосвітня школа № 1
  • Чутівська загальноосвітня школа
  • Костянтинівська загальноосвітня школа № 16
  • Костянтинівська загальноосвітня школа-інтернат № 1
  • Для учителя технологии, информатики, основ здоровья
  • Твое здоровье
  • Чернівецький освітній портал
  • Методичне об'єднання вчителів початкових класів
  • Календар
    «  Січень 2017  »
    ПонВвСерЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031