Мета: Сформувати в школярів поняття про принципи безпечної життєдіяльності, ознайомити з сучасним уявленням про безпеку людини. Відпрацювати навички аналізу ситуації та оцінювання ризиків щоденного життя.
Обладнання: аркуші паперу, маркери, різнокольорові палички.
Хід уроку
І Вступна частина.
1. Знайомство (5 хвилин). Учасники називають своє ім’я і пригадують небезпечну ситуацію, в якій опинились вони або їхні друзі.
2. Стартові завдання ( 5 хвилин). До якого виду небезпеки належать: землетрус, забруднення річок, напад, хуліганство, повінь, аварія на виробництві, пограбування, забруднення атмосфери, буря, ДТП, виверження вулкана, шахрайство.
Висновок: типи небезпек – природні, соціальні, техногенні.
3. Нагадування правил (2 хвилини). Щоб уникнути небезпеки, треба дотримуватись певних правил ( принципів безпечної життєдіяльності)
ІІ. Основна частина.
1. Міні-лекція «Принципи безпечної життєдіяльності»(5 хвилин) Уникати, запобігати, діяти.
2. Обговорення байки Езопа «Лев і Лисиця»(5 хвилин).
3. Гра «Асоціації» (5 хвилин). Назвати небезпеки, що асоціюються з цими словами: дім, подвір’я, дорога, громадський транспорт, ліс, річка, кінотеатр.
4.Руханка «Ураган» (3 хвилини).
5. Робота в групах (12 хвилин).
- об'єднання в групи за кольорами (червоний, жовтий, зелений);
- завдання групам: підготувати повідомлення
а) безпека в помешканні
б) безпека на вулиці
в) безпека у лісі.
ІІІ. Заключна частина.
1. Домашнє завдання: опрацювати матеріал § 3 (2 хвилини).
2. Прощання (1 хвилина). Узятися за руки і хором сказати: «Уникати. Запобігати. Діяти.».