Мета: Ознайомити учнів з основними функціями громади щодо збереження здоров’я дітей; продовжити знайомитися з основними функціями сім’ї щодо збереження і зміцнення здоров’я. Розвивати комунікативні здібності, соціальну компетентність.
Обладнання: аркуші паперу, маркери, плакати.
Хід уроку.
І. Вступна частина.
1. Зворотній зв'язок (5 хвилин). Продовжити фразу «Що мені найбільше запам’яталося з минулого уроку?».
2. Інформаційне повідомлення ( 3 хвилини). У 1996 році Указом Президента України було затверджено програму «Діти України». Вона розроблена на основі Конвенції про права дитини, Декларації прав дитини. Головна мета цієї програми – забезпечити соціальні, економічні та психологічні умови, за яких кожна дитина відповідно до права на життя була б здорова, всебічно розвивалася, мала сприятливі умови життя. Особлива увага приділяється зміцненню здоров’я, профілактиці різних захворювань. На рівні сім’ї це має виявлятися в таких формах, як дотримання режиму дня, гартувальні процедури, правильне харчування, своєчасний сон тощо. Головним у програмі «Діти України» є захист материнства й дитинства, турбота про неповнолітніх дітей. Сім’я відіграє величезну роль у житті будь-якої дитини, але іноді потрібне втручання громадських або державних інстанцій, особливо в разі жорстокого поводження з дитиною, тобто застосування будь-яких форм фізичного, економічного, психологічного, сексуального чи соціального насильства над дитиною в родині або поза нею.
ІІ.Основна частина.
1. Робота в групах (13 хвилин).
- об’єднання в групи за допомогою кольорових паличок;
- учні в групах обговорюють завдання: які функції стосовно дітей виконують такі організації: лікарня, школа, Будинок дитячої творчості, спортивний комплекс, музична школа.
- презентація, колективне обговорення.
2. Руханка «Австралійський дощ» (5 хвилин).
3. Гра з класом «Блеф –клуб» ( 5 хвилин). Тренер називає дії, які виконують батьки стосовно своїх дітей, а учні аплодуванням повинні визначити, які з них відносяться до обов’язків батьків, а які ні.
Забезпечувати раціональним харчуванням, постійно частувати делікатесами, купувати багато дорогого одягу, забезпечувати необхідними умовами проживання, місцем для виконання домашнього завдання, купувати комп’ютер і телефон, щороку возити на море, створювати умови для відпочинку, давати кишенькові гроші, прислухатися до думки дитини.
4. Колективне обговорення ( 3 хвилини). Куди може звернутися дитина, якщо до неї жорстоко ставляться вдома?
ІІІ.Заключна частина.
1. Зворотній зв'язок ( 5 хвилин). Продовжити фразу: «Найбільше на уроці мене вразило…».
2. Домашнє завдання: принести фотографії своєї родини, підготувати розповідь про неї (1 хвилина).
3. Прощання (5 хвилин). «Віночок побажань».