Мета: Розширити знання учнів про людей з обмеженими можливостями, ознайомити з соціальними службами та організаціями нашого міста, які піклуються про людей з обмеженими можливостями. Вчити гуманного ставлення до інвалідів, усвідомленої допомоги людям з обмеженими можливостями. Формувати соціальну, пізнавальну, особистісну компетентності. Виховувати компетентне ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: аркуші паперу, маркери, повідомлення учнів.
Хід уроку.
І. Вступна частина.
1. Керована дискусія ( 5 хвилин).
- які люди не можуть повноцінно жити, обслуговувати себе, забезпечувати всім необхідним?
- назвіть категорію людей, які не можуть милуватися прекрасним ( сліпі), займатися спортом ( інваліди), повноцінно працювати ( літні люди, інваліди, діти);
- хто має піклуватися про цих людей?
2. Заповнити таблицю «Можливості різних категорій населення» ( 5 хвилин).
Вид діяльності |
Учень 5-го класу |
Бабуся 70 років |
Людина без ніг |
Сліпа людина |
Чоловік 25-60 років |
Вільне пересування |
|
|
|
|
|
Самостійні поїздки куди-небудь |
|
|
|
|
|
Робота для забезпечення свого існування |
|
|
|
|
|
Підтримування своєї спортивної форми |
|
|
|
|
|
Уміння захистити себе у разі необхідності |
|
|
|
|
|
Висновок: люди з обмеженими можливостями – це ті, хто з певних причин не може цілком забезпечувати себе, доглядати за собою. До цієї категорії належать діти, люди пенсійного віку, а також інваліди.
ІІ. Основна частина.
1. Робота з підручником ( 5 хвилин). Опрацювання матеріалу підручника ( Т.Є.Бойченко «Основи здоров’я», 5 клас, § 8).
2. Інформаційне повідомлення «Сонця вистачить для всіх» про піклування держави про людей з обмеженими можливостями у нашому місті ( 5 хвилин).
3. Руханка «Ураган» ( 5 хвилин).
4. Мозковий штурм (5 хвилин). Назвіть технічні засоби допомоги інвалідам. З’ясуйте, для яких категорій людей вони необхідні.
5.Робота в групах ( 10 хвилин).
- об’єднання в групи ( розрахуватись на 1, 2, 3 );
- виконання практичної роботи «Надання допомоги людям з обмеженими можливостями» ( стор. 70-71).
ІІІ. Заключна частина.
1. Зворотній зв'язок ( 3 хвилини). Проблемне питання: «Навіщо стільки коштів і сил витрачається на допомогу інвалідам і літнім людям, якщо від них немає ніякої користі?»
2. Прощання: «Імпульс» ( 2 хвилини). Стати в коло, взятись за руки, заплющити очі й, починаючи з тренера, передати по колу потиск руки.