Очікування учасників
Після оголошення мети тренінгу попросіть учасників письмово висловити свої очікування. Це можуть бути різні побажання: цікаво провести час, щось дізнатися, чогось навчитися, отримати позитивні емоції тощо. Зазвичай кожен тренер придумає оригінальний спосіб виконання цієї вправи.
♦ Ви можете намалювати на аркуші гору, а очікування учасників, записані на клейких папірцях, розмістити біля її підніжжя. Наприкінці тренінгу учасники аналізують, які сподівання справдилися, і переносять їх ближче до вершини гори.
♦ Інший варіант - гриби, що ростуть навколо кошика. На завершення тренінгу ті сподівання, що справдилися, «складають до кошика».
♦ Очікування записують на човниках. На аркуші паперу малюють річку. Човники прикріпляють на березі сподівань. Наприкінці тренінгу сподівання, що справдилися, переносять до берега звершень
♦ Очікування записують на пташках, які літають навколо дерева, намальованого на аркуші паперу, а під кінець тренінгу «сідають» (чи не «сідають») на нього.
♦ Очікування у формі піщинок прикріплюють у верхній частині пісочного годинника. Наприкінці тренінгу ті очікування, що справдилися, переміщують у нижню частину пісочного годинника.
♦ Клейкі папірці прикріплюють у вигляді променів навколо сонячного диска.
♦ Очікування записують на гарматних ядрах і прикріплюють їх поряд з гарматою. Наприкінці тренінгу учасники знімають заряди, аналізують свої очікування і замість тих, що справдилися, прикріплюють різнокольорові вогники у формі салюту.
Зазвичай індивідуальні очікування учасників записують на стікерах, озвучують і прикріплюють на видноті. Наприкінці тренінгу учасники аналізують власні очікування та оцінюють, чи справдилися вони.
Для 6-го класу рекомендуємо виконувати цю вправу в групах.
1. об'єднайте учасників у 4 групи (за сезонами народження).
2. запропонуйте обговорити свої очікування, обрати 5 із них і записати їх фломастерами на картках (розбірливо, друкованим шрифтом).
3. під час представлення очікувань постарайтесь проаналізувати і класифікувати їх.
Сформовані в такому вигляді очікування допоможуть врахувати реальні потреби учнів, а по закінченні роботи полегшать аналіз того, які очікування справдились, а які-ні.
|